Facebook

YouTube

Bartosz Przybylski - Kraków, Polska

 

Tancerz, instruktor, DJ, organizator wydarzeń oraz festiwali tanecznych w Krakowie. Pasję do tańców i muzyki swingowej odkrył w 2011 roku wraz z udziałem jako wolontariusz w 2 edycji festiwalu Dragon Swing. Kilka miesięcy później zaczął uczęszczać na pierwsze regularne zajęcia w Kmicie a po roku również wyjeżdżać na festiwale zagraniczne i od tamtej pory swing pochłonął go całkowicie. W połowie 2012 roku zaczął organizować potańcówki oraz wydarzenia swingowe. Od początku do dnia dzisiejszego jest związany z organizacją takich eventów jak Dragon Swing, Lindy on Track, Lindy Hop Non Stop, Kraków Lindy Invasion oraz wielu mniejszych.  W połowie 2013 roku zaczął prowadzić pierwsze zajęcia.

Obecnie ma na koncie udział w ponad 150 wydarzeniach, 90 międzynarodowych (w 20 różnych krajach Europy) oraz blisko 70 lokalnych, ucząc się od niemal 100 różnych instruktorów. Ma na swoim koncie ponad 700h przebytych warsztatów, blisko 550h zajęć regularnych jako instruktor oraz ok 150 godzin uczenia podczas warsztatów weekendowych i festiwali. Do dnia dzisiejszego nieustannie podróżuje, spędzając na swing ponad 40 weekendów rocznie. Naucza Lindy Hop w Krakowie i Łodzi, równocześnie sam szkoli się w Authentic Jazz, Balboa, Blues, Collegiate Shag oraz Street Dance.

Na zajęciach, jak sam mówi – tyran i despota. Lubi eksperymentować oraz wprowadzać niecodzienne elementy. Chce by jego studenci byli kreatywni i sami odnajdywali nowe idee, podając im jedynie narzędzia do wyrażania własnej indywidualności. W trakcie swoich nieustannych podróży konfrontuje różne metody nauczania jak i przekazywane treści, kreując swój własny styl. Inspiracje czerpie z Harlemu, łącząc go z współczesnym Lindy Hopem. Jego idolami i autorytetami, osobami od których najwięcej czerpie, są m.in. Frankie Manning, Daniel Heedman, Asa Heedman, Jamin Jackson, Sonia Ortega, Hector  Artal i Joris Focquart.

 

 

Karina Shorets - Kraków/Polska, Grodno/Białoruś

 

Miłość do jazzu, moda vintage i duch swobody to, co natchnęło Karinę do rozpoczęcia swojej przygody z tańcem Lindy Hop. Zaczęło się wszystko pod koniec 2013 roku, kiedy szukając zajęć z rock'n'rolla natknęła się na filmik o Lindy Hopie. I od tego momentu zaczęła intensywnie uczestniczyć w życiu KMITY. Jako kursantka, tancerka i wolontariuszka przy festiwalach, obecnie już jako pełna pasji instruktorka. Po roku tańczenia Karina zrozumiała, że Lindy Hop wtopił się w jej życie raz i na zawsze. Od pięciu lat Karina zajmuje się teatrem i od półtora roku jest założycielką i aktorką niezależnego Teatru74. Jako aktorka uważa. że improwizacja i własny styl w tańcu są najważniejsze. Dąży do pełnej swobody, lubi łamać wszelkie zasady i szuka inspiracji w muzyce bebop, post bop, rockabilly, ska.

Jako instruktorka na zajęciach podkreśla aktywną rolę followerki i uważa, że każdy jej uczeń jest wyjątkowym człowiekiem i ambitnym tancerzem. Na zajęciach próbuję strwożyć swobodną i przyjazną atmosferę. Lubi się wygłupiać, żeby wywołać uśmiech na twarzy swoich kursantów. "Lindy Hop to tanieć uśmiechu. Co trzeba zrobić żeby być dobrym tancerzem? Wyluzować się, poczuć się wolnym jak ptak, uśmiechnąć się i popłynąć w tańcu jak ryba.". Te słowa lubi powtarzać sobie i swoim uczniom, kiedy tracą wiarę w siebie, poddają się lub zniechęcają. Podczas jednej z takich apatii tanecznej Karina postanowiła wziąć się w garść i obdarzyć radością ludzi w jej rodzinnym mieście. Od niedawna próbuje rozkręcić scenę Lindy Hopową w Grodnie na Białorusi.

 

 
Dobromiła Róg - Kraków, Polska
Taniec jest dla Miłki elementem łączącym jej zainteresowanie muzyką, modą i kulturą lat 30stych i 40stych. Swoją przygodę z Lindy Hop zaczęła w 2012 roku w krakowskiej KMiTa Swing. Od tej pory swing towarzyszy jej prawie codziennie. Prowadzenie zajęć z Lindy Hop motywuje ją do pracy nad sobą i swoimi uczniami. Podczas zajęć stara się znaleźć złoty środek między ilością techniki, a zabawy i pola dla własnych pomysłów tancerzy. Pragnie podkreślić i docenić rolę partnerek w tańcu – jej marzeniem jest by followerki, które uczy były świadome pojęcia „active following”.

To, co najbardziej lubi w tańcu to możliwość interpretowania muzyki zarówno solo, jak i w parze. Marzy o tym, aby dzięki swoim swingowym podróżom, których jest coraz więcej, zwiedzać świat i poznawać kolejnych inspirujących ludzi, od których stara się czerpać energię do pracy.

Taneczne wzory? Na zajęciach chciałaby być jak Katja Uckermann – umiejętnie łączyć swobodną atmosferę z profesjonalizmem. Na parkiecie jak Jo Hoffberg i Tatiana Udry – imponuje jej ich muzykalność, lekkość i poczucie humoru.
Chce nadal pracować na techniką, pozwalając sobie jednocześnie na pełną swobodę i improwizację na parkiecie. Dla niej Lindy Hop to wolność, radość i szaleństwo w tańcu – właśnie to próbuje przekazać swoim uczniom.

 


Tomasz Przytycki - Waszyngton/USA. Kraków/Polska
Jestem tancerzem, instruktorem tańca, choreografem, organizatorem eventów swingowych. Specjalizuje się w Lindy Hop, Blues i Vernacular Jazz. Moje podejście w nauczaniu i w social dancing podkreśla improwizację oraz tworzenie przestrzeni, w której dwoje tancerzy może wyrazić siebie jako jednostki oraz jako para."
Tomasz Przytycki jest jedną z pierwszych osób, które zakorzeniły Lindy Hop w Krakowie. Jest też wielokrotnym zwycięzcą konkursów tanecznych na międzynarodowych festiwalach prawie w każdej kategorii: Solo, Jazz, Blues, Lindy Hop, Jack'n'Jill oraz Strictly Lindy. Jest organizatorem wszystkich edycji międzynarodowego festiwalu Dragon Swing (2010-2015) oraz pierwszego tanecznego Bluesowego festiwalu w Polsce: Kraków Blues Happenings (styczeń 2013)."

 

 

 

 

Magdalena Kaszuba-Kłapa - Kraków, Polska
Lindy Hop odkryła pod koniec 2009 roku zupełnie przypadkiem – oglądając stare filmy. Choć nigdy wcześniej nie miała styczności z jakimkolwiek tańcem, szybko postanowiła, że tego właśnie tańca będzie się uczyć. Od tamtej pory podróżowała po całej Europie i brała udział w licznych międzynarodowych warsztatach, imprezach i festiwalach Lindy Hop rozwijając swoje umiejętności taneczne i czerpiąc inspiracje od wielu międzynarodowych instruktorów. Bardzo szybko taniec stał się jej największą pasją. Była jedną z pierwszych osób, które prowadziły regularne kursy Lindy Hop w Krakowie, bardzo wcześnie również zaangażowała się w organizację lokalnych wydarzeń promujących kulturę, muzykę i tańce swingowe.
Jest współzałożycielką krakowskiej Sekcji Kultury, Muzyki i Tańców Swingowych „KMiTa” Swing oraz organizatorką wszystkich edycji festiwalu Dragon Swing i innych odbywających się w Krakowie festiwali swingowych i warsztatów, takich jak Lindy on Track czy Kraków Lindy Invasion.
W Lindy Hop najbardziej ceni jego socjalny charakter oraz możliwość swobodnej interpretacji muzyki przez tancerzy. Choć ważne są dla niej kwestie techniczne, uważa, że taniec powinien przede wszystkim sprawiać radość oraz dawać możliwość swobodnego wyrażenia siebie.

 

 

Arek Kłapa - Kraków, Polska

informacje wkrótce

 

Anna Gruszkowska - Kraków, Polska
Taniec jest Ani pasją od dzieciństwa. Swoją inspirację taneczną czerpała od początku z różnych rodzajów muzyki od Rocka, Rock&Rolla, Popu, Hip-hopu, R&B, Reggaetonu, Latino, Bluesa, Jazzu, muzyki klasycznej po muzykę elektroniczną. Uważa, że w każdym rodzaju muzyki można znaleźć coś dla siebie, a taniec może odzwierciedlać pozytywne jak i negatywne emocje. Jest też formą oderwania się od rzeczywistości, wyładowania emocji i poczucia wolności.
O Lindy hop dowiedziała się przypadkiem już w 2011 roku oglądając video z Jack&Jilla. Sam pokaz bardzo jej się spodobał, ale długo zwlekała z podjęciem nauki tego tańca. Zawsze bawiła się muzyką, czuła ją na swój własny sposób, a kroki taneczne i układy były dla niej jedynie schematycznym powtarzaniem danych wzorów i czuła, że ją ograniczają. Do krakowskiej sceny Lindy hopowej dołączyła dopiero pięć lat później, kiedy to znajomy namówił ją na jedną z imprez tanecznych. Czując atmosferę miejsca i energię płynącą z ludzi i tańca, wzajemny szacunek i kulturę jaka panuje w tym środowisku, zdecydowała nauczyć się Lindy hop. Od tego czasu nieprzerwanie kształtuje swój warsztat taneczny. Zdobyte umiejętności taneczne używa, do wyrażenia własnej indywidualności. W dalszym ciągu tańczy solo, ale przede wszystkim taniec socjalny napełnia ją pozytywną energią. Cały czas stara się pracować nad techniką tańca - na dzień dzisiejszy to jest dla niej najważniejsze. Za główny cel w nauczaniu bierze szerzenie kultury i pozytywnej energii jaka płynie z tańców swingowych.
Według niej, w tańcu dobry leader powinien zaprezentować swoją partnerkę, w taki sposób, aby błyszczała, a dobra followerka powinna umiejętnie wykorzystać tę możliwość. Na zajęciach będzie zwracała uwagę na: technikę, umiejętność komunikacji między partnerami, komfort tańca obojga partnerów, świadomość wykonywanych ruchów, improwizację i muzykalność, ale przede wszystkim na dobrą zabawę :)



Anna Hrynkiewicz - Kraków, Polska
Taniec towarzyszy Ani przez całe życie. Zaczęła w wieku 5 lat, w Ognisku Baletowym, gdzie rozwijała wiedzę i umiejętności z rytmiki, tańca klasycznego, tańca współczesnego, tańców charakterystycznych i historii tańca. W wieku 18 lat stwierdziła jednak, że balet nie jest tym czego pragnie i musi odnaleźć taniec, który tkwi w jej duszy. I tak, po tańcu brzucha i tangu argentyńskim, trafiła na Lindy Hop. I wpadła po uszy. Od tamtej pory aktywnie wspiera rozwój sceny Lindy Hop w Krakowie pomagając przy organizacji warsztatów, imprez i wydarzeń. Ponadto, podróżuje po świecie ucząc się i czerpiąc inspirację od wielu międzynarodowych tancerzy.
Muzykę swingową kochała od dawna. To co pokochała w tańcu, to radość i energię jaką Lindy Hop daje jej na co dzień, które motywują ją do ciągłej pracy nad sobą. Wysoko ceni sobie muzykalność i umiejętność interpretacji muzyki; wciąż chce rozwijać ją zarówno w sobie jak i w swoich uczniach. Jako instruktorka pragnie kłaść nacisk na naturalność i płynność ruchu oraz uczucie komfortu, wychodząc z założenia, że taniec ma przynosić przede wszystkim przyjemność. Podczas zajęć stara się wciąż podkreślać rolę followerki w tańcu, zaznaczając, że dobre i aktywne podążanie jest równie trudne jak dobre prowadzenie. Istotą Lindy Hop jest dla niej wolność, luz i zabawa, co wprowadza zarówno na sali treningowej jak i parkiecie.
Dla Ani Lindy Hop to nie tylko taniec, ale przede wszystkim ludzie. Społeczność, w której nawiązują się przyjaźnie i w której zawsze można liczyć na uśmiech drugiego człowieka, dlatego z radością bierze udział w powiększaniu krakowskiej sceny tanecznej.

 

Bartosz Madej

informacje wkrótce